Ani v poslední době se nebojí Češi utrácet. Navyšují se stále tržby maloobchodníků, ovšem ne tolik, jako tržby e-shopů. Jako populární a velice úspěšné se jeví nakupování na internetu. E-shopy mají obrovské zisky, které stále rostou, takže je zde vidět jejich obliba u všech zákazníků.
Meziročně navýšily své tržby i maloobchody. Češi zkrátka a dobře utrácejí o sto šest a vůbec se toho nebojí. Maloobchodní tržby zpomalily svůj vývoj až v září. V srpnu byl meziroční nárůst ještě hodně viditelný a to o 4,2 procenta. V září už přibylo jenom 1,4 procent. Nejvíce, jako každý rok, přispěly eshopy.
Český statistický úřad zveřejnil informace o tržbách. Podle něj tržby stouply o 2,5%. Za třetí čtvrtletí tržby meziročně stouply o 3,7%. Ještě v září zaznamenal největší nárůst tržeb samozřejmě internetový sektor. Zde se oproti loňsku navýšili tržby o 16,7 procent. To už je poměrně vysoké číslo a znamená, že rádi utrácíme. Když máme za co, tak budeme rádi utrácet a pořizovat si nové věci. Díky tomu poroste i ekonomika, takže i fakt, že se má zvyšovat minimální mzda opět kvalitně a pozitivně přispívá k ekonomice celého českého státu. Utrácíme totiž i za zboží, které nutně nepotřebujeme. Například narůstají tržby za ne potravinářské zboží. Elektronika, ale i další oblasti jsou hojně navštěvované. Zejména počítačové a komunikační zařízení, a to nejenom na internetu ale také v kamenných obchodech. Naopak moc se letos nedařilo oděvům, zejména kvůli vlivům počasí.
Základ dobré ekonomiky
Ekonomika se ubírá správným směrem. Jakmile máme co utrácet, rádi si dopřejeme i něco „navíc“. Pokud i nadále ještě porostou průměrně tržby maloobchodu a také eshopů, budou výsledky velice příznivé.
Nákupy nikdy nekončí a právě před Vánocemi to platí obzvláště. Obecně se stále zaznamenává úspěšný trend eshopů. Ty hrají v oblasti tržeb významnou roli. Jejich výdělky rostou více než v maloobchodním sektoru. Proto mají svou vlastní kapitolu. Internetové nakupování baví každého a spousta lidí toho využívá, takže je vidět, že se již něčeho takového nebojíme ba právě naopak zdá se, že poslední dobou takovéto nakupování spíše preferujeme.